Przedszkole Daltońskie – wpisane na polską i światową listę Dalton International School promujące nową jakość edukacji dziecka. Dziecko w naszej placówce ma możliwości w sposób kreatywny, badawczy, innowacyjny i eksperymentalny:
- realizowania podstawy programowej;
- poznawania i uczenia się języków obcych;
- harmonijnego , wszechstronnego rozwoju wg własnych potrzeb i możliwości;
- uczenia się samodzielności, odpowiedzialności i współpracy w ramach realizacji edukacji planu daltońskiego;
- rozwijania talentów i uzdolnień poprzez uczestnictwo w zajęciach dodatkowych
o szerokim spektrum działania i tematyce; - kształtowanie odpowiedzialności za siebie i innych podczas zabaw na „aktywnym korytarzu”
- naturalnego wchodzenia w świat europejskiej kultury, aby stać się świadomym Polakiem – Europejczykiem, rzeczywistym obywatelem Europy.
Placówka mieści się w budynku wolnostojącym na osiedlu Bolesława Chrobrego 121 w Poznaniu, i zapewnia edukację i wychowanie dla 164 dzieci w 7 oddziałach. Przestrzeń edukacyjna przedszkola została zaaranżowana i wyposażona w sprzęty, urządzenia i akcesoria dające dzieciom możliwość samorealizacji, kreatywnego myślenia, twórczego działania, ucząc samodzielności, współpracy, odpowiedzialności i refleksji. Dzieci mają do dyspozycji: sale edukacyjne, „aktywny korytarz” – z kącikami do indywidualnego działania, sale gimnastyczną, „zimowy plac zabaw”, gabinet logopedyczno- pielęgniarski. Ogród przedszkolny podzielony jest na strefy:
- rekreacyjno-sportową (boisko do gry w piłkę nożną ze sztuczną nawierzchnią, ścieżka
do balansowania); - zabawowa (sprzęty: bujaki sprężynowe, statek, rura, piaskownice);
- kreatywna (ogrodowy kącik plastyczny „Picasso”);
- miasteczko ruchu drogowego;
- ogrodowa (realizacja edukacji przyrodniczej przez dzieci).
Dyrektor: mgr Karolina Zawalska
Wicedyrektor: mgr Małgorzata Magner- Kaszyńska
Nad wszechstronnym rozwojem dzieci czuwa zespół nauczycieli i pracowników niepedagogicznych pracujących zgodnie z zasadą:
„pomagam dzieciom
w trudnej sztuce porządkowania świata
i uczę odpowiedzialności, samodzielności, współpracy i refleksji”.